hur man sätter in en egen header

DATUM: 2010-01-06 | TID: 11:02:33 | KATEGORI:

Fixa en egen header

Många undrar hur man gör sin egen header och här förklarar jag hur man gör på blogg.se.

1. Börja med att ladda upp en bild som du vill ha som header. Det gör du under skapa/bild.

1. egen heather

Det brukar vara lagom med en bredd på ca 800pix. Men det beror på vilken mall du andvänder dig av.

2. När du laddat upp bilden så klickar du på miniatyren som kommer fram.

3. När du klickat på miniatyren som kommer fram, så kommer bilden upp i ett internet fönster. Kopiera adressen som visas i adressfältet. Var noga med att få med hela adressen.

2. egen heather

 

4. När du kopierat adressen så går du till Desin/Redigera stilmall och letar upp avsnittet som heter #header {.

3 egen heather

5. Nu ska du klistra in adressen i parantesen där jag har ringat in med lila. Finns det ingen parantes så skriver du url (adressen som du kopierade) bakom där det står "background #färgkod.

6. Du kan behöva ändra höjden på din header. Då höjer/sänker du det som heter "height". Behöver du ändra bredden så är det det som heter "width".

7. Klart! Du kan ändra fler saker, det är bara att testa dig fram.

OBS! Jag tar inget ansvar om något skulle gå fel.

Lycka till med din blogg och hoppas du blir nöjd, om du inte förstår eller undrar något så är det bara att höra av sig.



jag vet att det står heather jag menar header


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback